اسکنر سه بعدی نور مدولاسیون‌شونده
نوشته شده توسط : حجت عسکری

اسکنر سه بعدی نوروروشنایی مدولاسیون‌شونده۱۰ یک فروغ متغیر را به صورت پیوسته اسکنر 3 بعدی بر روی جسم می‌تاباند. اکثر اوقات این سیرتکامل از اسکنرهای سه بعدی یک فروغ و روشنایی تقویت‌گردیده‌ی سینوسی را بر روی جسم می‌تابانند.
تکنیک‌های کپی سه بعدی حجمی
پزشکی

توموگرافی کامپیوتری۱۱ یا این که CT یک نحوه تصویربرداری پزشکی میباشد با به کارگیری از تعداد متعددی از عکس‌های دوبعدی X-ray یک تصویر سه بعدی از داخل جسم می‌سازد. به صورت شبیه تصویربرداری رزونانس مغناطیسی۱۲ هم یکی‌از دیگر از تکنیک‌های تصویربرداری پزشکی و نسخه برداری سه بعدی حجمی میباشد که کنتراست بیشتری را میان اعضای قابل انعطاف تن در مقایسه با طرز CT تولید می‌نماید. این تکنیک‌های کپی سه بعدی حجمی یک خروجی لایه‌به‌لایه حجمی۱۳ و سه بعدی را ساخت‌و‌ساز می‌نمایند. اینم خروجی میتواند به صورت بدون واسطه چشم و سنجیده شود. همینطور خروجی‌ تکنیک‌های کپی سه بعدی حجمی قادر است با به کارگیری از الگوریتم‌های استخراج هم‌کاغذ‌ای۱۴ به سطح های معمولی استخراج گردیده از طریق‌های متداول کپی سه بعدی سطحی تبدیل شوند.
صنعتی

در صنعت هم برای اعمال آزمایش‌های غیرمخرب، مهندسی معکوس، مطالعات بیولوژیک و مثال‌های دیرینه‌شناسی از طریق‌های کپی سه بعدی حجمی، همانند توموگرافی کامپیوتری صنعتی، میکروتوموگرافی۱۵ و MRI، به کارگیری می‌نمایند.
اسکنرهای سه بعدی غیرتماسی منفعل

اسکنرهای سه بعدی منفعل از خویش اشعه‌ای بر سطح جسم ساطع نمی کنند. یک اسکنر سه بعدی منفعل با اخذ نورهای محیطی رفلکس گردیده از سطح یک جسم به محاسبه صورت آن می پردازد. اکثر وقت ها اسکنرهای سه بعدی منفعل با نظارت رفلکس نور و روشنایی مريی به صورت سطح جسم دست پیدا می‌نمایند. اما برخی از آنها در محدوده‌ی فروغ و روشنایی مادون قرمز رنگ هم میتوانند فعالیت نمایند.





:: برچسب‌ها: اسکنر 3 بعدی ,
:: بازدید از این مطلب : 22
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 4 آبان 1400 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: